فرا رسیدن ماه ربیع الاول مبارک :-)

رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند:

هرکس بشارت ماه ربیع الاول را به من بدهد من هم بشارت بهشت را به او می دهم

حلول ماه ربیع الاول بر همه مسلمین خصوصاً شما دوستان گلم مبارک باد



نظرات شما عزیزان:

j,j
ساعت1:52---15 دی 1392
ببین خودم جان:توخودت میگی چقداین وبلاگومذهبی کردید بعدخودت اینجاروباسایت پاسخگوئی ب شبهات دینی اشتباه گرفتی.؟ب نظرت منوتو انقد اهل تحقیق هستیم ک سندهرحدیثی ک شنیدیموبگردیم پیداکنیم؟حالااگه ما نگشتیم دنبالش یعنی حدیث جعلیه؟
ضمناالان چیزی تومایه های جواب سوال تو توسایتwww.andisheqom.comیافتم ولی ازاونجایی ک خیلی طولانی بودنمیشد کپیش کنم.برات اسم سایتو نوشتم اگه زحمتت نمیشه بقیه راهو خودت ادامه بده تا به نتیجه برسی.......فقط میخای ازمطالب ایرادبگیریا،خب اول برو راجع ب سوالایی ک میکنی تحقیق کن بعدبیااین بندگان خداروموردبازخواست قراربده.تومثلا دانشجوئی ،اینترنتم ک بغلت هرچی سوال داری برو از جاش بپرس.


خودم
ساعت20:57---14 دی 1392
ببین jjمیگی ضرر نداره که انجام بدیم ولی همین مطالب بی ضرر ،یواش یواش برا آدما اعتقاد و باور درست میکنن یه روزم کافیه ببینن که از 10 تا باور 5 تاش برا عوام فریبی و سود بوردن یه عده خواص ظاهرا موجه بوده اونوق نه تنها اون 5 تا درست که هیچ کلا برمیگردن ، حالا باید هر چی دیدیم فعلا بیضرر هم بود ترویج بدیمو انجام بدیم
پاسخ: چون مخاطبت j,j واگزار به خودش برای پاسخ من پاسخ هامو دادم قبلا اخفی:D


j,j
ساعت18:11---14 دی 1392
نظرارو ب موقع بذاردیگه
الان نظرجفتمون شبیه هم شد ک! بااین تفاوت ک من ی صفه نظرتو توچن خط خلاصه کردم.
مم بعد اگه نظرامون شبیه بود لازم نیست دیگه نظرمنوبذاری.....
نترس نذاشتی ناراحت نمیشما


نقوی
ساعت18:02---14 دی 1392
سلام . بابا چه خبره اینجا باید یه کرسی آزاداندیشی بذاریم
پاسخ: آره امیر جون البته خودم جان مراعات کرده و دیگه جواب نداد حالا یا قانع شد یا خدا رو شکر خواست به چالش نیفتیم :D


j,j
ساعت0:46---14 دی 1392
سلام خودم جون این چن وقت جات خیلی خالی بودا.

راستی عزیز:بیشتراین چیزایی ک گفتی براساس میگنابود،مردم ک خیلی چیزامیگن.همونطورم ک گفتی خیلی ازاحادیث ،صحیح السندنیستن.پس قبل هرچی بایدب منبع حدیث مراجعه کردالبت اگه دسترسی بهش ممکن بود،ضمنا عقل حکم میکنه چیزی ک انجامش حتی ی درصدم فایده داره وهیچ ضرریم نداره انجام بده چون جایی مثه این مورد اگرم صحت نداشته باشه هیچی ازدست نداده.
پاسخ: لایک :P


خودم
ساعت23:58---13 دی 1392
منو تو که میگیم از روی چی میگیم ، از کجا یاد گرفتیم ، من اینو میگم ،تویی که یه روایتو میایی از یه جایی مثل وبلاگ انجمن دانشگاه مطرح میکنی مستند بگو نه روایی و سلیقه ای ، بگو از کدوم منبع میگی، از کدوم کتاب میگی ، تو دانشجویی پس باید با اون داستان که شیخ سر منبر تا گفت حسین همه گریه کردن گفت بابا جان میخوام بگم حسین احمدی بره ماشینشو برداره فرق کنی با علمو سند حرف بزن
پاسخ: این شد حرف حساب به اول حرف خودت دقت کن داداش جان میخوای یکم با خودت رو راست باشی بد نیستا تو یه جمله میگی "منو تو که میگیم از کجا میگیم" بعد آخرش میای میگی سند خب درسته من برای این سند نذاشتم بیا این سندش ""من بشرنى بخروج الصفر بشرته بالجنة"، حقى بروسوى، اسماعيل، تفسير روح البيان، ج ‏4، ص 325، دار الفكر، بيروت."... ببین عین حرف خودتو به خودت میزنم آقای خودم :D ... ما باید فرق کنیم با مردم بی سواد کوچه بازار فرق کنیم این روزا مردم کوچه بازار حرفایی میزنن از قبیل همین بحث عمر و هزاران مثل این پس همین که بیایم یه حدیث رو که سندی هم داره یا اصن نداره ولی عقل حکم میکنه انجام بدیم بهتره رو برای این دلایل بچگانه انجام ندیم بعدشم بشارت بهشت هم شرایط خاص خودشو داره مثلا حدیث داریم نماز جمعه به اندازه حج مقبوله و از اون طرف حج هر کس بره تمام گناهاش آمرزیده میشه و تا یه ماه گناهی براش نوشته نمیشه پس با یه نماز جمعه یه ماه گناه کنیم و هیچیم گناه پامون نوشته نشه و تمامشم آمرزیده بشه نه عزیزم این دیدگاه مردم بی سواد منو تو که دانشجوییم و مثلا تحصیل کرده باید انقد از نظر دینی بالا باشیم بتونیم بهترین تحلیل ها رو براشون داشته باشیم ( که متاسفانه خیلیامون نداریم یکیش خود من ) که توجیه باشند و منظور روایت و حدیث رو اونطوری که دوست دارن برداشت کنن و در آخر کاش به جای گیر دادن به چیزای الکی و چوب بیخودی لای چرخ هم کردن یکم مکمل هم باشیم چه تو جامعه ، چه تو دانشگاه ، چه تو این وبلاگ که یه جامعه آماری کوچیکه و تقریبا یه خونواده صمیمی دانشجویی هستیم :-) بازم تشکر از حسن توجه شما دوست گلم :-*


خودم
ساعت23:18---13 دی 1392
درست میگی آدما عوض میشن ولی میگن عمر زنا زادست یعنی پیامبر نمیدونسته ، مطمعنا میدونسته اگه این درست باشه ، این که بعدا عوض نشده از همون اول زنا زاده بوده پس چطور امروز منو تو میاییم میگیم چون زنا زاده بوذه پس بده اما یعنی پیامبر نمیدونسته زنا زادست که بگه آدم بدیه پس قانون خلف میگه شاید نبوده پس خیلی از روایتارو هم شاید نبوده بعدا ساختن مثل همینکه تو میگی
پاسخ: دوستم عین دیالوگ خودت " منو تو میگیم " عایا واقعا بوده ؟ یا اصن ملاک گفتن پیامبر چی بوده ؟ یا اصن پیامبر همچین حرفی رو زده ؟ اینا احتمال تحریفش خیلی خیلی بیشتر تا حدیث ...


خودم
ساعت21:34---13 دی 1392
خونه که هیچ شما برا خوت یه ویلا بگیر اما یادت باشه اونجایی که دوست داری رو به بها میدن نه به بهانه یه جورایی به خودم میگم که چطور میگیم پیامبر برا همه دوران حرفی زده ولی نمیگی اگه خلیفه دوم (عمر )اون عقبه ای که برا ما شیعه ها ازش ترسیم کردن اگه راسته پس چرا پیامبر به اونوان یارش میدونست پس این کارش رو چون ما دوست نداریم نمیگیم برا همه دورانه ولی اون حرفشو که دوست داریم (اگه تحریف تاریخ نباشه) رو میگیم مال الان هم هست یادمون باشه تاریخ رو همیشه قوم غالب نوشته ( امیدوارم به این گفتمان ادامه بدی)
پاسخ: دوستم خودمون هم میدونیم که نه تنها عمر تو تاریخ بلکه خیلیای دیگه من جمله طلحه و زبیر و ابن ملجم ، و هزاران نفر دیگه که نام نمیبرم طی گذشت زمان عوض شدن حتی تو زمونه خودمونم همچین کسایی بودن یه روزی پشتوانه نظام و انقلاب الان از منافق کمی ندارن حضرت امام یه فرموده دارن که میزان حال فعلی افراد است .... و اما قیاس شما فقط همینو بگم حدیث با تعریف از یه نفر خیلی متفاوته اگه تو حدیثم اسم عمر یا کسای دیگه ای رو میاوورد صحیح ولی وقتی فرموده ای رو داشتن تو سخنانشون برای همون دوران بوده مثالاشم چند تاییشو واست زدم عزیزم ;-)


خودم
ساعت20:56---13 دی 1392
سلام راستش از وقتی که یادم میاد مطلبی که از پیامبر نوشتی رو هر سال به صورت پیامک مردم به همدیگه میدن ولی منظور و هدف چیه یعنی ما الان باید به هم بشارت بدیم ،به پیامبر بشارت بدیم ، اصلا الان که تکنولوژی ارتباطات هست یه نفر تو تلوزیون میگه یا نه از اول سال که یه تقویم میخریم میفهمیم کی هست بازم همون ارزش رو داره ، شاید اون موقع چون تقویم ،تلوزیون و ارتباطات نبود خلاصه چی میگی
پاسخ: یه مدت نبود افسردگی گرفته بودیم با این همه تکنولوژیم گاهی اوقات خیلی چیزای پیش پا افتاده یادمون میره مثلا نشده تاریخ تولد کسی رو یادت بره که برات خیلی مهمه خیلیا تولد خودشونو یادشون نیست یهو یکی کادو میگیره واسشون میگه عههه راست میگیا تولدم بود ممنون که به یادم بودی اینم حکم همونو داره همه میدونن کی هست ولی شاید یادشون نباشه و این یاد آوری خودش ثواب داره و اسلام دینی هست که معمولا تو زمان حال زندگی میکنه پس بعیده پیامبر حدیثی گفته باشه و مربوط به زمان خاصی باشه ( یکی از دلایل معجزه بودن قرآن هم همینه ) حالا بگذریم داش تو دوس نداری ما یه خونه اونور داشته باشیم ؟:D


j,j
ساعت11:39---13 دی 1392
عه!!!! توروخدا!!!!راست میگی منومیشناسی؟

اگه نظرته ک اینجوری خوب نیست کافیه یکیتون اراده کنید بکل کات میشم.
پاسخ: نفرمایید نفرمایید انگیزه ما از حضور در انجمن و تحمل سختیاش فقط و فقط عشق به شماهاست دوست من . با نبود شما ما هم عملا نیستیم :-) اگر قابل دونستی اسمتو بگی بد نیست اگرم دوس نداشتی طوری نیست عزیزم


j,j
ساعت0:33---13 دی 1392
بابا بی خیال هویت ماشو برو بخواب
پاسخ: البت تا به اینجا جذاب بوده همین ابهام در هویت شما و خودم دوست گلم ولی از این به بعد داره شخصیت شما تو افکار ماها با همین آقای خودم و j,j شکل میگیره و این خیلی خوب نیست .please ;-)


j,j
ساعت0:17---13 دی 1392
مزش ب همینه دیگه...

میترسمو مطمئنم اگه بفهمید شاخاتون بزنه بیرون.نخواه بگم ک نمیشه.
پاسخ: نه باو من خودمو برای هر اتفاق ناگهانی آماده کردم و میدونم کاملا همو میشناسیم پس پرده از چهره بگشا و بگو کیستی :-D راستی برای آهنگ هم تشکر این آقای فانی این روزا خیلی معروف شده و انصافا هم قشنگ میخونه


j,j
ساعت23:48---12 دی 1392
توچراباهوش نبودی؟چرا ازخداواسه من پرایدخواستی؟واقعاچیزدیگه ای نبود؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ: بابا الان پراید رو بورسه خواستم بوگاتی بخوام ولی دیدم کلاسش اندازه پراید نیست تو این دوره زمونه حالا هر چی خودت میخوای بگو من با خدا صحبت کنم ببینم چی میشه :D دوست عزیز شما و خودم کماکان هویتتون برای ماها در ابهام هست خوشحال میشم اسمتونو, بگید ;-)


j,j
ساعت23:31---12 دی 1392
معلومه ک دارم....


(هرکس درحق برادردینیش دعاکندخدا2چندان ب اومیدهد).


پس دعاکن خدا ی ماشینه خعلی خوب بمن بده مطمئن باش ازهمون 2تا ب خودت میده ....
پاسخ:

باوووووووش منم دو تا پرایدو میفروشم یکمم غرض میگیرم یه مگان میخرم :D


j,j
ساعت22:37---12 دی 1392
برشمام مبارک.......الان خوشحالی واسه خودت ی جاتوبهشت رزروکردی؟...رفتی یادت نره واسه ماهاهم ی جایی نگه داری.





پاسخ: حتمااااا من یه خونه تریبلکس خعلی بزرگ سفارش دادم چون به یه نفر خبر ندادم که به یه رشته تو دانشگاه خبر دادم الان دارم میسرچم واس ماشین پیشنهاد خوبی دارید بفرمایید :-D


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط امیــر حاجی پور