سلام ...

دوستان و عزیزان گرامی خسته نباشید، امیدوارم روزهای ابری و طوفانی امتحانات رو با موفقیت پشت سر گذاشته باشین...

ما سعی داریم با هدف گرمتر شدن فضای وبلاگ در کنار اطلاع رسانی اخبار دانشگاه، ارائه مطالب درسـی و علمــی در حوزه مهندســی صنایــع، گذری هم به حوزه های دیگـر داشته و از مطالب عمومــی تر هم بهره مند باشیم .

امیواریم ما را در بهتر شدن فضای وبلاگ یاری نمایید. ارائه نظرات شما عزیزان برای ما انرژی بخش و راهنما خواهد بود .

 

در ادامه مطلب برای فاصله گرفتن از فضای امتحانات، توجه هنر دوستان را به یک اثر هنری جالب از هنرمند برزیلی به نام « نِلِه آزِوِدو» جلب می کنم .



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط

 

کج دار و مریض یا کج دار و مریز؟


اصطلاح کج دار و مریز یا به صورتی که بیشتر مردم فهم می کنند و می نویسند « کج دار و مریض » از جمله اصطلاحاتی است که توسط مردم به اشتباه به کار می رود.

مردم آن رابا مریضی مرتبط می دانند و البته درک درستی از آن ندارند.

این اصطلاح در اصل کج دار و مریز است.

به معنای این که ظرف را کج نگه دار و در عین حال مواظب باش که نریزد. بنابراین می بینید که نسبتی با مریضی ندارد. شاعر در این خصوص می گوید:

 

رفتــم بـه سـر تـربت شمس تبـریـــز         دیــدم دوهــــزار زنگیــــان خونــریـــز
 هر یک به زبان حال با من می گفت        جامی که به دست توست کج دار و مریز

 
حال که این را دانستیم بیایید از این اصطلاح زیبا و ادبی درست استفاده کنیم!

 

 

 




تاریخ: سه شنبه 19 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط

 

 

 

هر کس میوه دوست داره بیاد داخل ...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط

 

آرزوهای ویکتور هوگو

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط

 

به گزارش تکناز به نقل از عصر امروز، تصاویر بالا محلی است که آمریکایی‌ها تفریح کرده و هیجانات خود را تخلیه می‌کنند؛ اگر چنین تصاویری از ایران در فضای سایبر منتشر می‌شد، رسانه‌های غربی چه تیتری برای آن انتخاب می‌کردند؟ آیا ایران و مسلمانان خشونت طلب معرفی نمی‌شدند؟ اگر کودکی که در اولین عکس به تصویر کشیده شده است، یک کودک ایرانی، فلسطینی و یا لبنانی بود، رسانه‌های غربی به خصوص آمریکایی چه عنوانی را برای او به کار می بردند؟

جالب اینجاست که در چند روز اخیر و در پی خشونت‌های مختلف در ایالت های مختلف آمریکا هیچ رسانه‌ای علل چنین اقدام‌هایی را ذکر نمی‌کند، اما همین رسانه‌ها چند وقت پیش و به دنبال انتشار عکس کودک فلسطینی با یک اسلحه اسباب بازی در دست، عنوان خشونت طلب را برای او استفاده کردند و مسلمانان را افرادی جنگ طلب معرفی
 
عکسها در ادامه مطلب...

 

 

 

 

مطب ارسال از محمد سلگی 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 14 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط

 

 

 

واژه ارگونومي(Ergonomy) از ترکيب دو کلمه يوناني "ergon" به معناي "کار" و "nomos" به معناي "قانون طبيعي" تشکيل شده است. ارگونومي شاخه‌اي از علوم کاربردي است که به بررسي رابطه انسان با محيط کاري وي مي‌پردازد. طراحي و ارزيابي کارها، محصولات، محيط و سيستم کاري اپراتور براي سازگار ساختن آنها با نيازها، توانايي‌ها و محدوديت‌هاي افراد از وظايف يک ارگونوميست است.

متخصصان ارگونومي تلاش مي‌کنند تا با ايجاد تغييرات مطلوب در سيستم‌هاي کاري از طريق جايگزيني تجهيزات، کنترل فاکتورهاي فيزيکي (دما، نور، ارتعاش و صدا)، چيدمان صحيح ابزارهاي مورد نياز اپراتور و ... کيفيت زندگي کاري کارکنان را ارتقا بخشند.

ارگونومي در حقيقت ترکيبي است از رشته‌هاي بيومکانيک، فيزيولوژي، آنتروپومتري و روانشناسي صنعتي که به بررسي تناسب محيط کاري اپراتور با شرايط وي مي‌پردازد.

رعايت دقيق اصول مهندسي فاکتورهاي انساني نه تنها به انگيزش کارگران مي‌انجامد، بلکه از طريق کاهش خطاهاي انساني کيفيت محصول را بهبود داده و استفاده بهينه از فضاهاي کاري را نيز به دنبال دارد. به علاوه آسيب‌هاي جسمي اپراتورها نيز به حداقل مي‌رسد.

بي‌توجهي به اصول ارگونوميک در طراحي فضاهاي کاري مي‌تواند سلامتي کارکنان را با خطرات جدي مواجه ساخته و عملکرد کل سيستم را تحت تأثير قرار دهد. به طوري که امروزه آسيب‌هاي ناشي از شرايط کاري نامناسب از مهمترين تهديدات عليه ايمني شغلي کارکنان کارکنان محسوب مي‌شود. تنها در کشور آمريکا سالانه 600000 کارگر دچار آسيب‌هاي شغلي ناشي از انجام حرکات تکراري و حمل بارهاي سنگين مي‌شوند (1.8 ميليون آسيب در سال) که اين امر هر سال 45 تا 54 ميليارد دلار هزينه به دنبال دارد.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 15 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط

انجمن علمی مهندسی صنایع برگزار میکند:

آشنایی با رشته مهندسی صنایع و

آشنایی با کنکور کارشناسی ارشد

با سخنرانی دکتر ایوزیان:

محقق در زمینه های نوین علم صنایع.

مولف کتابهای منابع ارشد و مدرس کلاس های

کارشناسی ارشد

  جهت ثبت نام شماره دانشجویی خود را به شماره 09354129246 پیامک کنید

   زمان:یکشنبه 14 آبان     ساعت: 10الی 12      مکان: سالن آمفی تئاتر

 




تاریخ: سه شنبه 9 آبان 1386برچسب:,
ارسال توسط

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد