▪ شکوه دنیوی، همچون دایره‌ای است بر سطح آب که لحظه به لحظه به بزرگی آن افزوده می‌شود و سپس در نهایت بزرگی، هیچ می‌شود. 

▪ حقیقت، ما را توانگر نمی‌سازد، ولی آزاد بار می‌آورد. 

▪ کسی که می‌خواهد رازی را حفظ کند، باید این واقعیت را که رازی دارد، کتمان کند. 

▪ خداوند، آزادی را آفرید و بشر، زندگی را

▪ بالاتر از همه چیز، این است که با خودمان صادق باشیم.

▪ نخستین نشانهٔ فساد، ترک صداقت است.

▪ فراموش نکنید که شرکت‌های خوبی که بد شده‌اند، آنهائی هستند که برای مدتی دراز، واقعیت فرسودگی راهبرد خود را انکار کرده‌اند.

▪ سخت کوشیدن برای بهتر کردن کارآئی یک راهبرد کهنه و ناتوان، سرانجام بیهوده خواهد بود.
▪ بیاموزید که متفاوت ببینید، آنگاه متفاوت را می‌یابید. 

▪ آنان که با شمشیر زندگی می‌کنند، به‌دست کسانی که تفنگ در دست دارند، از پای درمی‌آیند.

▪ بصیرت و درون‌بینی فرد، از راه فرآیند برنامه‌ریزی هدایت شده پدید نمی‌آید، بلکه از درون آینده‌ای از اتفاق‌ها، آرزوها، کنجکاوی‌ها، بلندپروازی‌ها و نیازها برمی‌خیزد.

▪ اگر می‌خواهید ارتباطی مؤثر برقرار کنید، از درک صحیح آغاز کنید. وقتی ما با نیت درک دیگران و نه با نیت پاسخ به آنان، به سخنانشان گوش می‌کنیم، پایه و اساس ارتباطی راستین را بنا می‌نهیم. وقتی طرف مقابل حس می‌کند که شما قبل از هر چیز مایل هستید او را درک کنید، خود را فردی ارزشمند و معتبر احساس می‌کند، در نتیجه از موضع دفاعی خارج می‌شود و درونی‌ترین فکرها و احساس‌های خود را از پرده برون می‌افکند. 

▪ گوش کردن مؤثر، یعنی گوش کردن سرشار از همدلی، یعنی گوش کردن با نیت درک کردن. در گوش کردن همدلانه، تنها از گوش‌های خود استفاده نمی‌کنید، بلکه از قلب و جسمتان نیز مدد می‌جوئید. 




تاریخ: دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:اندیشه الهام بخش, اندیشه های متفکرانه,
ارسال توسط محمدعلی شیخ محمدی

روزمره گی، عین مردن است
حتی اگه شب رو دیر خوابیدی، صبح زود بیدار شو !

زیر بارون راه برو، نترس از خیس شدن !
هر چند وقت یه بار یه نقاشی بکش !
توی حموم آواز بخون، ...آب بازی کن، چه اشکالی داره ؟!
بی مناسبت کادو بخر!.....................

میخواهی بازم بدونی پس برو ادامه مطالب

 

 

 


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 مهر 1393برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

 

1- اندیشیدن به علایق مشتری یک قاعده فکری شگفت انگیز است.برای اینکه دیگران را وادار کنید کارمورد دلخواهتان را انجام دهندبا ید اوضاع را ازدیدآنها ببینید.

2- همیشه قبل از مذاکره وقت زیادی صرف پیش بینی واکنش مشتریان به سخنانتان کنید وهمیشه با زبان خودش با او صحبت کنید.

3-  گاهی فکر می کنیم­ که صرفا با راه اندازی یک فروشگاه یا ساخت یک وب سایت قسمت مهمی از کسب وکار را انجام داده ایم ودیگر مانند قبل تلاش نمی کنیم. اما باید دانست که قسمت مهم کار ارتباط با مشتری والقاء ارزش خود ومتقاعد کردن مشتریان به پرداخت است این مهارتی است که باید بیاموزید. راه اندازی کسب وکار،فرآیند برقراری ارتباط بین ایده با مشتری وتمایل مشتری به خدمات شما سه ضلع مثلث موفقیتتان هستند.

4- یک راه ثروتمندی استفاده از تجربیات دیگران ونوعی باز مهندسی است.یعنی تجربیات دیگران را باز تولید کنیم­ ونیاز های امروز را در آنها لحاظ کرده واجرایی شان کنیم باید از ذهنمان برای خلق یک خدمت جدید کمک بگیریم.

5- هرگز برای ثروتمند شدن دیر نیست .پول درآوردن رابطه ای با سن وسال شما ندارد. هرگز به دیر شدن فکر نکنیدزیرا به آسانی دست از خواهید کشیدوممکن است واقعا دیر شود.

6- شکست یا موفقیت در بحران به دیدگاه وباور شما بستگی دارد.به همین دلیل تغییرات بازاربرای یکی سود آفرین وبرای دیگری بحران است،ما نمیتوانیم شرایط بیرونی را کنترل کنیم ولی قادریم واکنشهایمان نسبت به موقعیتهای دشوار وچالشها را کنترل کنیم.

تمرکز ،واقع بینی و آرامش سه عنصر اصلی موفقیت در بحران اند،اما استرس وبدبینی مانند اژدهایی دوسراین سه عنصر را می بلعد.

7- نمیتوان وجود مشکلات،بدبیاریهای غیر منتظره ودر یک کلام بحران را در کسب وکار انکار کرد.هر اندازه هم که کسب وکار با موفقیت پیش رود در اثر عوامل بیرونی ودرونی ممکن است کار دچار بحران شود،اگرچه به حداقل رساندن مشکلات وچالش مهم است اما مهمتر از آن نحوه برخورد ومدیریت  با این مشکلات است.بنابراین تصور نکنید تنها باید برای کسب پول خلاقیت وپشتکار داشت چراکه مدیریت بحران خود مهارتی کلیدی برای ثروتمند شدن است. 

...The End




تاریخ: یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:بازاریابی,نکات کلیدی در بازاریابی,,
ارسال توسط محمدعلی شیخ محمدی

 




تاریخ: پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:پاییز,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

در رابطه با روحيه و حوصله نداشتن براي درس توجهتان را به مطالب زير جلب مي كنيم:
هر رفتاري كه انسان انجام مي دهد ناشي از تعامل سه عنصر هدف، انگيزه و نياز است. چرا وقتي ما تشنه مي شويم سراسيمه به هر طرفي مي رويم تا آب بدست آوريم و رفع عطش كنيم. زيرا نياز به آب داريم و كم بود آب در بدن ما موجب انگيختگي فيزيولوژيكي ما مي شود و ايجاد انگيزه مي كند در نتيجه بر رسيدن به «هدف» يعني آب همه سعي و تلاش خود را بكار مي گيريم اگر شما مي خواهيد انگيزه مطالعه كردن بيشتري پيدا كنيد در مرحله اول بايد هدف خود رامشخص كنيد وقتي مشخص شد كه شما چه هدفي داريد طبعا براي رسيدن به آن هدف احساس مي كنيد نيازمند به چيزهايي

.................



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 15 مهر 1393برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، واژه لبچره در برابر کلمه انگليسی snack  آورده شده است. و آن به غذای سبکی گفته می‌شود که معمولا به صورت میان‌وعده، يعنی بين وعده‌های اصلی غذایی، صرف می‌کنند. کم خوابی يا بدخوابی از عوارض بالا رفتن سن است. بسياری از مردم در غرب عادت دارند از قرص‌های خواب‌آور استفاده کنند، اما برخی معتقدند بهتر است از خواب‌آورهای طبيعی استفاده شود، به اين دليل واضح که خوراکی طبيعی عوارض جانبی داروهای ساخته شده توسط صنعت داروسازی را ندارند. آلون آويدان، متخصص اعصاب در مرکز اختلالات خواب در دانشگاه یوسی‌ال‌ای، توصيه می‌کند لبچره شبانه در کمترين حد و نيم ساعت پيش از خواب مصرف شود. او در اين زمينه گفت، «کم نگاه داشتن مقدار اسنک و نيمساعت پيش از خواب خوردن آن به بدن زمان کافی برای هضم خوراکی را می‌دهد تا پيش از خواب جذب بدن شده باشد. ۱۲ خوراکی آرامبخش زير برای اين منظور توسط دانشمندان توصيه شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری




تاریخ: شنبه 12 مهر 1393برچسب:,
ارسال توسط امیــر حاجی پور

تفكر سيستمي، نوعي فرآيند شناخت است كه بر تحليل و تركيب موضوع در جهت دست‌يابي به درك كامل و جامع آن مبتني است. تفكر سيستمي نوعي نگاه به جهان هستي است از چشم‌اندازي وسيع‌تر، كه تنها به مشاهده اجزاء و پديده‌ها اكتفا نمي‌كند و درصدد تشخيص علل و الگوهاست. تفكر سيستمي بر اين پايه استوار است كه سيستم، مجموعه‌اي از دو يا چند جزء است كه حائز سه شرط است:

  1. رفتار هر جزء به رفتار هر كل بستگي دارد.
  2. رفتار اجزاء و تاثير آنها بر كل، به‌هم وابسته ‌است.
  3. هر يك از گروه‌هاي فرعي بر رفتار كل تاثير دارند و تاثير هيچكدام از آنها مستقل نيست.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 11 مهر 1393برچسب:تفكر ؛ تفكر سيستمي ؛ تفكر تحليلي,
ارسال توسط محسن اسفندیاری

 

 

زمین دلتنگ و مهدى بیقراراست‏

فلک شیدا، پریشان روزگار است

همه دلــــــها پر از آه و غم و درد

همه آلاله‏ها پـــــــــــژمرده و زرد

نفس‏ها خـــسته و در دل خموشـند

فغانها بى‏ صدا و پرخروشــــــــند

دلا، آدیـــــــنه شد، دلبر نیـــــامد

غـــروب انتـــظارم سرنــــــــیامد...

 

اللهم عجل لولیک الفرج......




ارسال توسط محمدعلی شیخ محمدی

مدیریت زنجیره تامین یکی از مباحث جدید علمی بود. که تحولات مدیریت صنعتی، تجاری و اینترنتی اخیر غرب مدیون آن بوده و توانسته توجه بسیاری از صاحب نظران و دانش پژوهان را به خود جلب نماید. با توسعه روز افزون شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات، شاهد ظهور واژه های نو، ایده های نوین و شکل های بدیعی از فعالیت های مرتبط با اینترنت و فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف می باشیم. در این پروژه قصد و هدف اصلی از ارائه چنین بحثی معرفی این مبحث جدید و شناسایی کاربردهای آن در زمینه های مختلف می باشد و قصد داریم فاکتورهای مختلف آنرا به بحث گذاریم و از همه مهمتر بر روی فاکتور مکان در زنجیرۀ تأمین کلید نمائیم و راجع به آن به تفصیل به بحث و نظر بپردازم.

دانلود مقاله مدیریت زنجیره تأمین «SCM»



ارسال توسط محسن اسفندیاری

رسال پست الکترونیک امروز به یکی از راه های رایج برقراری ارتباط بدل شده است، ارتباط هایی که دامنه آنها تنها محدود به روابط شخصی نیست، در بسیاری از مواقع به قراردادها و انجام کارهای شخصی مربوط می شود.

 

در چنین مواردی داشتن اعتماد به نفس و لحنی مطمئن نسبت به کاری که می خواهیم انجام دهیم اهمیت بسیاری دارد، اما به کار بردن در این پُست های الکترونیکی این پیام را به مخاطب می دهد که ما اعتماد کاملی به خود برای انجام کار را نداریم. لغاتی که شاید در نظر ما بی اهمیت باشد اما گاهی باعث می شود موقیعت های کاری به آسان از دست برود. اما نوشتار ما در پست های الکترونیک باید به چه نحو باشد تا نشان از اعتماد و اطمینان ما نسبت به کارمان باشد؟ از چه کلماتی باید بهره ببریم و از نوشتن چه لغاتی باید پرهیز کنیم؟

 

 لیستی از ۱۰ کلمه ه­ایی که نشان دهنده اعتماد به نفس پایین است و نباید آنها را در مرودات کاری به کار برد تهیه شده که در ادامه مطالب به انها توجه کنبد....

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محسن اسفندیاری