تاریخ: جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ




تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

می گویند عادت در ابتدا مسافر است بعد میهمان و در آخر صاحبخانه.

فردی که نهایت کوشش خود را در شناخت از خود به کار می برد ،دیگر شخص قبلی نیست.سعی کنید عیوب خود را بشناسید و به مضرات آن پی ببرید و بی غرضانه آن را در جلوی چشم خود مجسم کنید. برای رفع آن سعی و تلاش کنید و آنها را یادداشت کنید.

محاسن و معایب خود را بنویسید ،رفع معایب را با خود تکرار کنید. تلقین رفع معایب بسیار کارساز است البته همزمان تمرکز بر خصلت های خوب روحیه بخش می باشد.

داستان ادیسون...

ادیسون در هنگام استخدام نیرو ،آنها را به نهار دعوت می کرد و نحوه نهار خوردن آنها را تماشا می کرد.

کسانی که سوپ خود را قبل از ریختن نمک مزه کردند آنها را به راحتی از لیست خارج نمی کرد و از آنها مصاحبه می گرفت .اما کسانی که قبل از اینکه سوپ خود را مزه کنند به آن نمک می زدند ارزش استخدام را نداشتند.

چرا ادیسون اینگونه افراد را استخدام نمی کرد؟

او معتقد بود که این افراد با نقاب به زندگی نگاه می کنند .آنها فرضیه های زیادی درباره امکان وجود یا عدم وجود چیزها دارند...

افرادی که با نقاب به زندگی نگاه می کنند ،هیچ کس جز خودشان را نمی بینند، راه را از چاه تشخیص نمی دهند.این افراد تنها بر اساس نظرات خود کار انجام می دهند و عموما فرضیات آنها غلط است.




تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط

اصلی ترین مزیت رقابتی در سازمانها توان مدیریت دانش و مهارت های موجود می باشد.

در جامعه امروز تغییرات عمده ای در فضای کسب و کار ایجاد شده است. در این فضا ،دارایی به دانش، استاندارد سازی به خلاقیت، سازمانهای بزرگ به کوچک، کارایی به اثربخشی ،تقسیم کار به کار گروهی ونظارت کنترلی به نظارت های یادگیرانه؛ تبدیل شده است.دلیل اصلی توجه به مقوله دانش از دو تحول بنیادین کوچک سازی و توسعه فن آوری اطلاعات نشات می گیرد.

در بدنه علم مدیریت دانش دو نوع دانش مطرح است: دانش ضمنی و دانش آشکار.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط

ژاپنی ها ماهی تازه را دوست دارند .از آنجایی که در سواحل ژاپن ماهی وجود ندارد ،ماهیگیران مجبورند از فواصل دورتر ماهی بگیرند. لذا ماهی تازه به دست مردم نمی رسد. برای حل این موضوع ،ماهیگیران در داخل کشتی ،سرد خانه تعبیه کردند و ماهی ها را یخ زده به بازار می آوردند ولی ژاپنی ها مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند از طرفی قیمت ماهی یخ زده پایین بود و این کار به نفع ماهیگیران نبود. برای حل این موضوع آنها  ماهی ها را پس از صید در تانک می ریزند و یک کوسه کوچک هم در تانک می اندازند تا این کوسه باعث شود ماهی ها مدام در حرکت باشند .لذا ماهی ها سالم و تازه به بازار می رسند و ماهی گیران هم از نظر اقتصادی وضع بهتری پیدا می کنند.




تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط

 

راستش‌ را به‌ ما نگفتند یا لااقل‌ همة‌ راست‌ را به‌ ما نگفتند.

گفتند: تو كه‌ بیایی‌ خون‌ به‌ پا می‌كنی‌،جوی‌ خون‌ به‌ راه‌ می‌اندازی‌ و از كشته‌ پشته‌ می‌سازی‌ و ما را از ظهور تو ترساندند.

درست‌ مثل‌ اینكه‌ حادثه‌ای‌ به‌ شیرینی‌ تولد را كتمان‌ كنند و تنها از درد زادن‌ بگویند.

 الهم عجل الولیک الفرج




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط

با Key2Share کلید در خانه تان را براحتی ایمیل کنید                                                       

Key2Share نام یک تکنولوژی جدید از شرکت آلمانی Fraunhofer است. در این تکنولوژی کلیدها و قفل‌ها بجای اینکه از نظر فیزیکی با هم همخوانی داشته باشند به صورت دیجیتالی همدیگر را شناسایی می‌کنند و بدین‌ترتیب قفل باز می‌شود.

وقتی کلید دیجیتالی است یعنی می‌توان کد آن را ایمیل یا اس‌ام‌اس کرد! اما این تکنولوژی چگونه کار می‌کند؟

برای این کار از فناوری NFC استفاده می‌شود. ما امروزه به طور گسترده از این فناوری استفاده می‌کنیم. کارت بلیط اتوبوس، کارت رزرو غذا و به طور کلی تمام کارت‌هایی که با نزدیک کردنشان به یک دستگاه مدار درونشان بکار می‌افتد و با آن دستگاه تبادل اطلاعات می‌کنند، مثلا پول بلیط اتوبوس از موجودی آن‌ّها کسر می‌شود و یا حضور ما را در یک مکان اعلام می‌کنند از این فناوری استفاده می‌کنند.

مدتی است که NFC به تلفن‌های همراه هم آمده است و بسیاری از تلفن‌های هوشمند امروزی قابلیت NFC دارند که بعضا برای خرید کالا از آن استفاده می‌شود. بدین صورت که مثلا اطلاعات حساب بانکی صاحب گوشی، درون آن ذخیره شده است و با نزدیک کردن گوشی تلفن همراه به دستگاه NFC فروشنده، مدار NFC درون گوشی مبایل فعال شده و مبلغ پرداختی و شماره‌ی حساب فروشنده را از آن دستگاه دریافت کرده و مبلغ را به حساب فروشنده انتقال می‌دهد. 

به عقیده‌ی توسعه‌دهندگان Key2Share می‌توان از قابلیت NFC برای باز کردن قفل‌ها استفاده کرد. به این صورت که با نزدیک کردن گوشی مبایل به قفل، کد کلید دیجیتالی داخل تلفن‌همراه توسط قفل شناسایی شده و قفل، در را باز کند.

 

  دیجیتالی بودن کلیدها یعنی از کد‌ها تشکیل شده اند که این کد‌ها را می‌توان به صورت ایمیل یا اس ام اس ارسال کرد. به علاوه اگر کلیدی لو رفت، می‌توان به راحتی با ارسال پیام به قفل، آن کلید را تغییر داد و یا غیر فعال کرد. یا دسترسی افراد به مکان‌های مختلف را به راحتی مدیریت و در مواقع ضروری محدود کرد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ




تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

امتحان میان ترم درس فرآیند های تولید استاد موسوی نژاد فصول 1 تا 3 در روز دوشنبه مورخ 92/2/23 ساعت 15:00 برگزار می گردد .




تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

هر کس که در جستجوی کار است باید یک رزومه کاری (CV) داشته باشد . رزومه خلاصه ای است از تحصیلات ، مهارت ها ، پروژه ها و تجربه های کاری شما .

صدها راهنمای اینترنتی درباره آماده کردن رزومه وجود دارد . همچنین میتوانید از ابزار آنلاین ایجاد رزومه در وب سایت irantalent استفاده کنید و ظرف چند دقیقه یک رزومه حرفه ای برای خود بسازید .




تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط

ـ براي پيشرفت در کار روي هيچ کس به جز خودتان حساب نکنيد.

- به جهت پيشرفت استفاده از کارهاي ناشايست و زشتي مانند تملق, چاپلوسي, خودشيريني و امثال اين ها شايد در يک مقطع کوتاه جوابگو باشد, اما در دراز مدت نمي تواند کارساز باشد زيرا افرادي که از اين قبيل کارها استفاده مي کنند بعد از هر گونه تغييري باز به سر جاي اول خود برگشته و مي بايستي از ابتدا شروع کنند و به مرور زمان بي هويتي شخصيتي نيز شامل حالشان مي شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط

زن ومرد جوانی به محله جدیدی اسبا‌ب‌کشی کردند. روز بعد ضمن صرف صبحانه، زن متوجه شد که همسایه‌اش درحال آویزان کردن رخت‌های شسته است و گفت: لباس‌ها چندان تمیز نیست. انگار نمی‌داند چطور لباس بشوید. احتمالا باید پودر لباس‌شویی بهتری بخرد.همسرش نگاهی کرد اما چیزی نگفت. هربار که زن همسایه لباس‌های شسته‌اش را برای خشک شدن آویزان می‌کرد ، زن جوان همان حرف را تکرار می‌کرد تا اینکه حدود یک ماه بعد، روزی از دیدن لباس‌های تمیز روی بند رخت تعجب کرد و به همسرش گفت:  "یاد گرفته چطور لباس بشوید،مانده‌ام که چه کسی درست لباس شستن را یادش داده..."
مرد پاسخ داد: من امروز صبح زود بیدار شدم و پنجره‌هایمان را تمیز کردم.
زندگی هم همینطور است. وقتی که رفتار دیگران را مشاهده می‌کنیم، آنچه می‌بینیم به درجه شفافیت پنجره‌ای که از آن مشغول نگاه ‌کردن هستیم ، بستگی دارد. قبل از هرگونه انتقادی، بد نیست توجه کنیم به اینکه خود در آن لحظه چه ذهنیتی داریم و از خودمان بپرسیم آیا آمادگی آن را داریم که به‌جای قضاوت کردن فردی که می‌بینیم، در پی دیدن جنبه‌های مثبت او باشیم؟


 




تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط

سلام دوست عزیز

آیا می دونی مهندسی ارزش چی هستش و کاربرد اون در مدیریت پروژه چیه؟

مهندسی ارزش یکی از بهترین روش ها و استراژهایی است که یک مدیر پروژه موفق می تواند برای راهبرد و پبشرفت هر چه بهتر پروژه و کاهش هزینه های اضافی که بر پروژه تحمیل شده است را از بین ببرد.

خلاصه به عزیزانی که مایل اند در  آینده در زمینه مدیریت پروژه فعالیت داشته باشند پیشنهاد می کنم که در مورد مهندسی ارزش سطح اطلاعات خود را افزایش دهند تا درآینده موفق تر باشند. مطلبی که در ادامه لینک دانلود آن را برای شما قرار داده ام در مورد جایگاه مهندسی ارزش در روش های مختلف مدیریت پروژه است که امیدوارم مفید واقع شود.

 

DOWNLOAD FILE




تاریخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امیــر حاجی پور