شماو آینده کاریتان

- اولين گام موثر و اساسي در جهت پيشرفت و موفقيت کاري انتخاب و يا بهتر بگويم به دست آوردن شغلي متناسب با علاقه و تخصص هر شخص است

اما اگر اين اتفاق نيفتاد که اغلب نمي افتد,

در جهت نيل به اهداف گروهي و سازماني تلاش کنید

اگرشغل کنونی منطبق با علاقه ي شما نيست, همزمان با ادامه ي تلاش و فعاليت خود, فقط منتظر آنچه پيش خواهد آمد نباشيد و براي آينده ي خود برنامه ريزي کنيد.

ـ به هر جهت بعد از شروع به کار در شغل مورد تصدي چه منطبق با علاقه و تخصصمان باشد و چه نباشد شايسته است به جهت آن شغل و قابليت هاي مورد نياز اطلاعات کافي و وافي را به دست آوريم.

ـ شرح وظايف شغل خود را به دست آوريد و در صورت نداشتن شرح وظايف, وظايف عمده ي خود را مشخص کنيد. سپس ميزان وقت, اولويت, هزينه و فوايد هر وظيفه را براي خود روشن کنيد.

ـ  ببينيد و بيانديشيد با چه معياري در خصوص کار شما قضاوت مي شود.

- سعي کنيد به اتفاقاتي که در سر کار مي افتد بيانديشيد, اقدامات خود و ساير افرادي که با شما کار مي کنند را ارزيابي کنيد و تصميم بگيريد در مقابل اين اتفاقات و يا افراد در آينده چگونه رفتار کنيد.

- تحمل خود را در خصوص تنش, فشار, خستگي, خصومت, يا درخواست هاي غيرمنطقي ديگران و يا مواردي اين چنيني افزايش دهيد.

ـ در جهت استفاده بهينه از زمان در خصوص انجام کيفي و کمي کارها به دقت بيانديشيم.

 

ـ فقط دانستن شرح وظايف و آماده کردن بستر لازم جهت فعاليت کافي نيست مي بايستي کار رابا موفقيت انجام داد.  

- با علاقه و مستمر کار کنيد و شرح وظايف خود را در جايي قرار دهيد که هميشه در جلوي ديدتان باشد و بيانديشيد که آيا وظايفتان را انجام داده و به اهدفتان رسيده ايد.

ـ سعي کنيد استانداردهاي بالايي براي خود تعيين کنيد و کارايي خود را بالا ببريد.

- از شکست نهراسيد و به انتقادهاي اساسي پاسخ دهيد و به جاي اينکه به گذشته به صورت منفي فکر کنيد با ديد مثبت به آينده نگاه کنيد به دنبال راه هايي براي بهسازي کارها باشيد. مهارت هاي خود را در خصوص تصميم گيري, برنامه ريزي, کنترل, تنظيم وقت, خواندن, گوش دادن, صحبت کردن در جمع و امثال اين ها افزايش دهيد.

ـ با شهامت باشيد و براي گرفتن نتيجه ي زياد کار کنيد و در عين حال مواظب فشارهاي عصبي باشيد و حتماً وقت کافي براي استراحت خود در نظر بگيريد و به عبارتي مبصر و کنترل کننده ي کار خود باشيد. اما شناخت شغل و در پي آن خوب انجام دادن آن به تنهايي کافي نيستند مي بايستي موفقيت خود را نيز جلوه داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط