در زمان امتحانات چه کار کنیم تا نتایج بهتری کسب کنیم؟

 

۱:در مطالعات خود بايد تنوع ايجاد كنيم ، به عنوان مثال اگر قرار باشد ساعاتي را صرف مطالعه نمود نبايد همه وقت را براي انجام يك كارصرف كرد. كمي از وقت را بايد به مرور مطالب ديگري گذراند يا مختصري درباره آينده برنامه ريزي كرد و كمي مطالعه آزاد داشت. چون فكر  انسان براي كارآيي بيشتر بايد فعاليت هاي متنوع داشته باشد

۲: انسان بايد راه هاي مطالعاتي گوناگوني را به كار گيرد تا بهتر بتواند در موقعيت هاي مختلف روش مناسب تري انتخاب كند.

۳:    تكرار مرتب مطالب آموخته شده به صورت روزانه، هفتگي و....  فوق العاده مفيد است. چند دقيقه مطالعه پس از كلاس اگر از پيش مطالعه پر اهميت تر نباشد كم اهميت تر هم نخواهد بود.

۴: مواردي همچون مكان مطالعه، روشن بودن فضاي مطالعه، جريان  هواي تازه ، استراحت در بين مطالعه وغيره بسيار مفيد است اما بايد به اين نكته توجه كرد كه نبايد خيلي در مورد آنها دچار وسواس شد. براي مطالعه در همه شرايط چه آرام و ساكت و چه شلوغ و پر سرو صدا بايد تمرين كنيم. زيرا در بعضي از مواقع ناچار به مطالعه در اين شرايط خواهيم بود.

نکات تغذیه ای درباره ی شب امتحان

بسیاری از دانش ‌آموزان روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می ‌پردازند و تصور می‌ کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می ‌شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می ‌توان بازده فکری را افزایش داد.

۱- در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.

2- بررسی‌ های دانشمندان نشان می دهد که غذاهای نشاسته ‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفید هستند.

3- صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم‌ مرغ، نان سنگک یا بربری با عسل یا پنیر استفاده شود.

4- کارشناسان تغذیه به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی ‌توانند صبحانه ی مفصلی بخورند، توصیه می ‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

5- بعضی از دانش ‌آموزان به دلیل اضطراب زیاد، امتحانات خود را خراب می‌ کنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده کنند. بعضی از سبزی ‌ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید هستند.

6- خوردن نان و پنیر و گردو یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می ‌کند تا در طول امتحان آرام باشید. همچنین خوردن عسل و نوشیدنی‌ های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

7- خوردن جگر، گوشت و ماهی، کمک زیادی در کاهش اضطراب می ‌کند، زیرا کم‌ خونی نیز یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

8- مصرف سبزی‌ و میوه‌ های تازه توصیه می‌ شود.

9- در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

10- در ایام امتحان، بیشتر مواظب سلامت خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی و سوء هاضمه قرار نگیرید و از خوردن غذا در بیرون از خانه جدا خودداری كنید. غذا را خوب بجوید و به آرامی میل كنید.

11- در طول روز آب كافی بیاشامید، اما دقت داشته باشید که آشامیدن آب و نوشیدنی‌ های دیگر در وسط غذا سبب اختلال در هضم و ایجاد نفخ می ‌شود.

12- از مصرف زیاد شیرینی جات و تنقلات خودداری کنید. این خوراکی‌ ها ممکن است در نگاه اول انرژی ‌زا به نظر برسند، اما باید توجه داشت که این قابلیت در آن ها بسیار کم دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیشتری به شما دست خواهد داد.

13- بر خلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن نیاز بدن‌ ‌به انرژی را افزایش نمی ‌دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از مواد غذایی شیرین و چرب در طول دوران امتحان، نه تنها مفید نیست، بلكه سبب چاقی‌ ‌می‌ شود.

14- صبحانه غذای اصلی است، ناهار و شام را كمی مختصرتر بخورید، اما صبحانه را كامل میل كنید.

15- مصرف روزانه یك لیوان شیر،‌ ‌برای ایجاد آرامش در طول دوران امتحان موثر است.

16- خوردن آجیل از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم است، به یادگیری کمک می کند، زیرا کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.

17- ماست و دوغ ترش، خواب آور است، اما خوردن ماست شیرین مفید است.

18- از خوردن قهوه و چای پُررنگ، خودداری كنید، ولی چای كم‌ رنگ مفید است.

19- تغذیه متعادل و متنوع شامل نان و غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت ها و میوه‌ها سبب كاهش استرس در زمان امتحان می ‌شود.

20- اگر احساس خستگی می ‌كنید، كمی استراحت كنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرك، بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی ‌شود.

بهتر است شب قبل از امتحان از مصرف غذاهای سرخ کردنی و خصوصاً فست فود پرهیز شود.

در ادامه یک طنز درباره شب امتحان

چهار تا دانشجو شب امتحان بجای درس خواندن به پارتی و خوش گذرونی رفته بودند

و هيچ آمادگی امتحانشون رو نداشتند٬ روز امتحان به فکر چاره افتادند و حقه ای سوار کردند به اين صورت که سر و روشون رو کثيف و کردند

و مقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغييراتی بوجود آوردند

سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودند و يکراست به پيش استاد رفتند٬

مسئله رو با استاد اينطور مطرح کردند که ديشب به يک مراسم عروسی خارج از شهر رفته بودند

و در راه برگشت از شانس بد يکی از لاستيک های ماشين پنچر ميشه و اونا با هزار زحمت و هل دادن ماشين به يه جايی رسوندنش

و اين بوده که به آمادگی لازم برای امتحان نرسيدند کلی از اينها اصرار و از استاد انکار آخر سر قرار ميشه سه روز ديگه يک امتحان اختصاصی برای اين 4 نفر از طرف استاد برگزار بشه،

آنها هم بشکن زنان از اين موفقيت بزرگ، سه روز تمام به امر شريف خر زنی مشغول ميشن

و روز امتحان با اعتماد به نفس بالا به اتاق استاد ميرن تا اعلام آمادگی خودشون رو ابراز کنند!

استاد عنوان ميکنه بدليل خاص بودن و خارج از نوبت بودن

اين امتحان بايد هر کدوم از دانشجوها توی يک کلاس بنشينند

و امتحان بدن که آنها بدليل داشتن وقت کافی و آمادگی لازم با کمال ميل قبول ميکنند.

امتحان حاوی دو سوال و بارم بندی از نمره بيست بود؛

.
.
.
.
.
.

يك) نام و نام خانوادگی: ۲نمره
دو ) کدام لاستيک پنچر شده بود؟ ۱۸نمره


الف) لاستيک سمت راست جلو
ب) لاستيک سمت چپ جلو
ج) لاستيک سمت راست عقب
د) لاستيک سمت چپ عقب

و حرف آخر:

 

 قدم اول براي مطالعه درس هاي امتحاني، تنظيم برنامه درسي است. برنامه ريزي به شما كمك مي كند كه استفاده مفيدتري از مدت زماني كه در اختيار داريد بكنيد و انرژي ذهني تان را بيهوده هدر ندهيد. برنامه ريزي را با يك هدف آغاز كنيد. مثلاتعيين كنيد كه در مدت زماني كه تا شروع امتحانات در پيش داريد ، مي خواهيد چه درسي را بيش از همه مطالعه كنيد و يا در چه درسي ضعيف هستيد كه بايد بيشتر روي آن تمركز كنيد. به اين توجه نكنيد كه چون استعداد زيادي در بعضي از درس ها مثلارياضي نداريد، وقت گذاشتن بي فايده است. هدف در شما انگيزه ايجاد مي كند كه با خاطري آسوده و به دور از تنفرات درسي به يادگيري درس مورد نظر بپردازيد.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

j,j
ساعت19:50---3 دی 1392
واقعا خودت برای برطرف شدن استرست اینکارارومیکنی؟


نترس من ب هیچ طرفی منحرف نمیشم،این فقط ی نظره میتونه درستم نباشه!


عاشق سرعت پاسخگوییتم

پاسخ:دوست عزیز خب مگه ملاک منم که انجام بدم یا نه ... خیلی کارا تو زندگی هست منو شما و همه میدونیم به نفعمونه از هر لحاظ ولی انجامش نمیدیم بنا به دلایلی چه خوبه که کارهای خوبو انجام بدیم بعدشم شما کلید کردید رو استرس به جان خودم تو این پست من غیر استرس هم یه چیزایی گفته :D خواهش میکنم من شبا چندین بار به وبلاگ سر میزنم ( یه جورایی آنلاین ) ولی با عرض پوزش روزا خیلی مواقع نمیتونم سر بزنم به دلیل مشغله های فراوان و عذرتقصیر بابت این قضیه :-)


j,j
ساعت18:37---3 دی 1392
بنظرم بیشتربدردبچه مدرسه ایامیخوردنه ما..بنظرخودت اینطورنیس؟

الان دیگه کی واسه امتحان اضطراب داره .
پاسخ: دوست عزیز من تو دوستامو هم رشته ای های خودم که میبینم و میشناسمشون یکی از بیخیال تریناشونم تو امتحانات با این اوصاف بازم استرس دارم تو بعضیاش که خیلی خیلی زیاد (مثلا قبل محاسبات ترم قبل ) ، تازشم این مطلب فقط در مورد استرس توضیح داده بود ؟ این همه روش و غذاهای مناسب و اینا هیچی ؟:D خودم خدا بگم چی کارت نکنه کم کم بقیه بچه ها رو هم داری میکشی سمت خودت :D


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط امیــر حاجی پور