ثروت سازماني

زماني كزروس به كوروش بزرگ گفت: «چرا از غنيمت هاي جنگي چيزي را براي خود بر نمي داري و همه را به سربازانت مي بخشي؟»

كوروش گفت: «اگر غنيمت هاي جنگي را نمي بخشيديم الان دارايي من چقدر بود؟» گزروس عددي را با معيار آن زمان گفت.

كوروش يكي از سربازانش را صدا زد و گفت: «برو به مردم بگو كوروش براي امري به مقداري پول و طلا نياز دارد.»

سرباز در بين مردم جار زد و سخن كوروش را به گوششان رسانيد. مردم هرچه در توان داشتند براي كوروش فرستادند. وقتي كه مالهاي گرد آوري شده را حساب كردند، از آنچه كزروس انتظار داشت بسيار بيشتر بود.

كوروش رو به كزروس كرد و گفت: «ثروت من اينجاست. اگر آنها را پيش خود نگه داشته بودم، هميشه بايد نگران آنها بودم. زماني كه ثروت در اختيار توست و مردم از آن بي بهره اند مثل اين مي ماند كه تو نگهبان پولهايي كه مبادا كسي آن را ببرد.»

 

-----------------------------------------------------------------------

نتیجه گیری:

منابع انساني مهمترين دارايي و ثروت سازماني هستند. جذب، پرورش و نگهداري منابع انساني يكي از وظايف اصلي مديريت است. سازمان بدون داشتن نيروي انساني وفادار، متعهد و توانمند نمي تواند مأموريت خود را به انجام رساند.


نظرات شما عزیزان:

سوده
ساعت23:40---17 دی 1392
سلام اقای اسفندیاری،مطلبتون قشنگ بود.ازاینکه بقول شماگهگاهی نظرمیدم ببخشید،ولی اینوبگم منو خواهرم حداقل روزی ی بارازوبلاگتون دیدن میکنیم.میخواستم نظر بدم البته اگه درحدتوانتون بودانجام بدید،اونم اینه ک نمیشه مثه همون وبلاگی ک بهتون معرفی کردم مطالبتونو دسته بندی کنیدتایکم ازنظم بیشتری برخورداربشه؟

بعد ی نظردیگه اینکه کاش ی روز درهفته تو ی ساعت مشخص ب نیت همه بازدیدکنندگان ی فال حافظ میگرفتیدو میذاشتید تو وبلاگتون.

ازشما4نفرفعال بخاطرزحمتاتون تشکرمیکنم.
پاسخ:ممنون از اینکه نظرات خوبتون رو از ما دریغ نمیکنید ، و باید خدمت شما عرض کنم لازمه اینکه ما بتونیم اون نظم مدنظر شما رو در اینجا اجرا کنیم اولین لازمش اینه که وبلاگ رو تبدیل به سایت کنیم که اون هم اولین مسألش داشتن بار مالی که داره (حق اشتراک بابت سایت ) و اما پیشنهاد دوم ،اول اینکه تشکر میکنم که ما لایق دونستید برای چنین کاری و دوم اینکه باید بگم که اولین تعهد انجام این کار ،اینه که من در همون لحظه وساعت که اعلام میکنم بتونم به دیوان حضـرت شیـخ حـافظ تفـأل بزنم چون مطمعنا شما نیز در همون لحظه نیت خواهید کرد ولو اینکه بعدا به وبلاگ سر بزنید که قول دادن به انجام چنین تعهدی واقعا سخته و والبته همینجا از تمام بچه ها ،چه دوستانمون که در قسمت نویسندگی زحمت میکشن و چه شما دوستانی که وقت میذارید تا ما رو از نظرات مفیدتون مطلع کنید تشکر میکنم


j,j
ساعت23:04---17 دی 1392
مثه همیشه 20

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 17 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن اسفندیاری