مطالب خواندنی

فنگ شویی اداری

چقدر لذت بخش است وقتي وارد محل كارمان مي شويم در آنجا مانند خانه احساس راحتي كنيم. فنگ شويي اداري ابزار مناسبي براي آن است كه احساس آرامش و راحتي را به فضاي كارمان بياوريم. فنگ شويي در اصل يك فلسفه 5000 ساله چيني است كه بر هنر جابجايي و چيدمان اشياء تاكيد دارد. فنگ شويي كه از آن با عنوان منبع انرژي ياد مي شود، نشان تبادل انرژي بين محيط و فرد است.

فضاي كارتان را مرتب كنيد تا ذهني آرام داشته باشيد.

كتاب "فنگ شويي اداري" نوشته دارين زيير است . برخي از مهمترين پيشنهادهاي اين كتاب براي ايجاد هارموني در محيط كار در ادامه فهرست شده اند:

1- براي آنكه بتوانيد فضاي با نشاطي را در محيط كارتان به وجود آوريد نظر كساني را كه به محل كارتان مي آيند بپرسيد.

2- سعي كنيد ابتدا در خودتان و سپس در اطرافتان تغيير ايجاد كنيد.

3- به جزييات دقت كنيد.

4- براي ذخيره كردن برنامه هاي كاربردي در كاميپوترتان از پوشه ها استفاده كنيد.

5- براي زير تلفن پارچه اي با رنگي زيبا (ترجيحا قرمز) را انتخاب كنيد. اين كار باعث مي شود انرژي اطراف تلفن فعال شود و زنگ تلفن براي فرصت هاي مثبت به صدا در آيد.

6- يك كارت كه روي آن كلمات شادي بخش نوشته شده است نزديك تلفن قرار دهيد تا هنگام صحبت كردن با ديگران دوستانه و با توجه صبحت كنيد.

7- صندلي شما به منزله تخت قدرت و راحتي شماست. نشستن در صندلي با پشت عريض در شما حس قدرت را ايجاد مي كند.

8- بهتر است ميزتان را در جايي قرار دهيد كه ديوارها پشت سرتان باشند.

9- سعي كنيد ميز كارتان را رو به روي در ورودي قرار دهيد تا جذب كننده انرژي باشيد.

10- آويختن تصوير كوه در پشت سرتان در جايي كه كار مي كنيد، مي تواند تاثير شگرفي بر نحوه كاركرد شما بگذارد. معروف است كه مي گويند فلاني پشتش به كوه وصل است.

11- آب آرامش بخش است و انرژي شگرفي دارد. به كار بردن تصاوير آب يا وجود مقداري آب در روبروي ميز شما كار بسيار ارزنده ايست.

12- سطل زباله تان را هر روز خالي كنيد.

13- از آشفتگي اطرافتان خلاص شويد.

14- بعد از هر كار سنگين حتما نفس عميق بكشيد.

15- استفاده از آيينه براي منعكس كردن انرژي بسيار موثر است.

16- مديريت زمان براي رسيدگي به كارهايي كه بايد طي روز انجام دهيد.

17- گياهي در يك گلدان قرمز زيبا روي ميزتان قرار دهيد و به مروز زمان تغييرات معجزه آساي آن را مشاهده كنيد.

18- راهروي ورودي بايد زيبا و تامل برانگيز باشد چرا كه آنجا شما را از دنياي بيرون جدا مي كند.

19- از وسايل حركتي (جنبشي) مانند ريزش آب، حركت پاندول و ... براي انتقال انرژي در اتاق كارتان استفاده نماييد.

20- يك فرش كوچك را در ورودي اتاق تان پهن كنيد، با اين كار باز هم اتاق تان را از بيرون جدا مي كنيد.

21- نصب يك عكس از منظره طبيعي در اتاق سبب مي شود آنجا بزرگتر به نظر برسد.

22- توجه داشته باشيد كه آنچه دور از ديد است درو از ذهن نيست. پس فايل ها، كمد ها و كتابخانه تان را مرتب نگه داريد.

23- روشنايي متعادل از سردردها و ناراحتي هاي چشمي جلوگيري مي كند.

24- زمان انتظار بهترين موقع براي برنامه ريزي كارهاي آينده است.

25- براي شاد بودن محل كارتان هر روز ايده هايي نو داشته باشيد.


نظرات شما عزیزان:

اسفندیاری
ساعت13:35---4 بهمن 1392
سلام و خسته نباشید خدمت هر دو شما ، فکر نمکنید که یه جورایی این مباحثه شما داره از چهارچوبی که در خور دو دانشجوی فرهیخته ای چون شما خوارج میشه ، و دیگه وقت تموم کردن این بحث رسیده باشه و بحث در مورد تبادل اطلاعات باشه تا تفارق اطلاعات ، با تشکر از هر دوی شما
پاسخ:سلام آقای اسفندیاری.بله سخن شما کاملا درست می باشد، من به احترام شما اگر ایشون بازم در این رابطه کامنتی فرستادند تایید نمی کنم تا مجبور نشم پاسخ بدم.


محمدعلی
ساعت10:06---4 بهمن 1392
سلام

ببینید من ادعای هیچی ندارم پس باز نشینید حاشیه سازی کنین

فقط یکم مغرورم

اونم بزنید بپای غروره اوایل جوانی

اما گفتین که بچرخ تا بچرخیم

دوسدارین تخصصی پیگیری میکنیم ومن اشکالات ساختاریو گرامریو معناییشم بتون ثابت میکنم وشما از هرمنبعو اسنادی هم که خواستین صحتشو پیگیری کنین!

بشرطی که اطلاعیه بزنین و رسما اعلام کنین دربینه همه بچه های مهندسی صنایع هیچ موقع هیچگونه ادعایی در برابره محمدعلی نخواهم داشت ...

اگه بازم هنوز نظرتون بچرخ تا بچرخیمه بسم االه....
پاسخ:سلام.شما این آرزوتون رو که می خواهید در مقابل شما چنین اعترافی بکنم رو در خواب ببینید که براورده شده!!!!! در ضمن این شما هستید که ول کن این قضیه نیستید و هی با تهدیداتون مجبور می کنید که پاسختون رو بدم.و گرنه باید جواب هیچ کدوم از کامنتاتون رو نمی دادم.مثل اینکه در کنار علامه دهر بودنتون متاسفانه الزایمر هم دارید کامنت قبلیتون رو نگاه کنید ببینید کی طالب جنگه، من یا شما؟؟؟؟؟!!!!!!!دیگه بدتر طالب شهرت هم که هستید اونم از یک راه نادرست.مهندس آینده یکم به خودت بیا ببین چه بساط مسخره ای راه انداختی!!!!!


محمدعلی
ساعت20:25---3 بهمن 1392
سلام

گفتم که متاسفانه من رو بعضی چیزا حساسم...

کاملا مشهوده شما برعکسه من فقط از نظرات موافقتون خوشتون میاد...

اگه ایراداشو گفتم دیگه قبول میکنین کلا در حضوره من ادعای هیچ موردی نداشته باشین؟

تاکید میکنم(هییییچ موردی)


پاسخ:سلام.شما پیش خودتون چی فکر کردید که اومدید من رو یه جورایی به مبارزه می طلبید!!!!! مثل اینکه از همه جا فارغ شدید حالا اومدید استاد زبان شدید پس نمره زبانتون دیدنیه!!!!!شما تو همه درس ها و کارهاتون مثل زبان اینطور علامه دهرید؟؟؟؟!!!!!من برای این جمله های انگلیسی سند دارم حالا بچرخ تا بچرخیم...


محمدعلی
ساعت17:02---3 بهمن 1392
جسارتا باید عرض کنم جملتون کم پرازاشتباهات ساختاری و گرامری نبود !!! (البته اگه اینم اسمشو تهدید نمیزارینو حاششیه سازی نمیکنین)

بد نیست آدما بعضی کتابای گذشتشونو هرزگاهی 1 مروری کنن (مخصوصا کتابای کلاس زبانو که بعضی وقتا خیلی فرار میشن)
پاسخ:اگه با ترجمه آنلاین ترجمش کردی باید بگم اشتباه ترجمه شده اگرم خودتون ترجمه کردید که شما بیشتر اشتباه کردید. ترجمش اینه:داشتم داشتم حساب نیست،دارم دارم حساب است. قبل از اینکه دیگران را به خطایشان ملامت کنی به عیوب خود بنگر.


محمدعلی
ساعت10:25---3 بهمن 1392
فقط اینو بگم خدمتتون

سخنانه من جنبه کنایه آمیز داشت نه تهدید گرا واین شما بودین که جنجال آفرینی کردین بااون طرزه برخورده زنندتون...

پس مقصره اصلی کاملا مشهوده....

درضمن بد نیس همیشه توجه داشته باشین به این موضوع که:

افتادگی آموز اگر طالبه فیضی/هرگز نخورد آب زمینی که بلند است.....
پاسخ:better to say here it is than here it was. know your own faults before blaming others for theirs


j,j
ساعت0:02---3 بهمن 1392
سلام خ سرمدی،فک کنم جفتتون ی کمی تندرفتید،راستش منم اولین جوابتونو ب محمدعلی ک خوندم احساس کردم لحنتون ی کمی تنده ولی با شناختی ک طی این مدت ازتون بدست اوردم مطمئن شدم اینطورنیستو اینبارم مشکل از تکنولوژی بوده ک لحن کلامو درست نمیرسونه احتمالا ایشونم دچاراین مشکل شده
البت ببخشید بیهوا وارد موضوع شدم حیفم اومد بخاطر ی سو ءتفاهم کوچیک ی دلخوری اشتباهی تو دل هردوتون بمونه ... داوشم(محمدعلی) خوب نی بخاطر ی موضوع کوچیک کسیو تهدید کنی مهندس.


محمدعلی
ساعت18:37---2 بهمن 1392
خانم سرمدی متاسفانه یا خوشبختانه من بسیار رو بعضی چیزا حساسم

حرفاتون واقعا جای تاسف داشت

باید خدمتتون عرض کنم شما خیلی بخودتون امیدوارین که اینطوری سربالا حرف میزنید چون واقعا معلومه کی مبتدیه که حتی آپشنه رندوم افکت هارم نمیدونه...

خیلی بده که ما مدعیه چیزی باشیم که فاقده اون هستیم.

اون سیستم اسمش سرعتو کاراییه نه کمبوده تنوع!!!!

شما بشدت تو دنیای خودتون محصورین!

درضمن بد نیست با برنامه های مشابه امثال برنامه Ashampoo Slideshow Studio HD کارکنید تا بفهمید اسلایدشو در عینه سادگی ولی پرکاربرد وجذاب به چه معناست تا اینقدر مطمین در مورد هرچیزی بی تامل سخن نگین...

درضمن توهیناتونم این بار نادیده میگیرم مگرنه بشخصه خیلی لجباز تراز شمام!

بدرود
پاسخ:واقعا متاسفم.من اصلا قصد توهین نداشتم من خیلی صادقانه و به دور از هر گونه توهینی پاسختون رو داده بودم ولی مثل اینکه شما در برداشتتون از پاسخم دچار اشتباه شدید.اما در پاسخ به این بی احترامیتون که جای تاسف داره باید بگم اگه من مبتدیم شما که حرفه ای هستید چرا دست به کار نمی شید و یه ذره از توانایی هاتون رو تو این وبلاگ به بقیه نشون نمی دید.در ضمن من نه تنها با اینAshampoo Slideshow Studio HD که با خیلی از این نرم افزارها کار کردم و نرم افزاری که شما گفتید در سطح خییییلی پایینی ،از این دسته برنامه ها که در حد movie maker کامپیوتر عمل می کنن فراوونه ،تعجب می کنم که شما نرم افزار پروشوگلد رو باAshampoo مقایسه می کنید!!!!!!!!! در ضمن واااااااااااقعا شرماور شما من رو تهدید می کنید؟؟؟؟؟ مثل اینکه خیلی دلتون پر بوده!!!!!!!!! واینکه لطفا سعی نکنید که با ایجاد اینجور بحث ها جنجال ایجاد کنید.به خاطر این طرز لحنتون از این به بعد کامنتاتون تایید نمی شه پس وقت گرانبهاتون رو هدر ندید و برای مطالب من کامنت نذارید.این آخرین پاسخی خواهد بود که دریافت می کنید.


مهندس
ساعت12:57---2 بهمن 1392
یاد اون حرفتون افتادم که می گفتید یعنی میشه اینقدر سرتون شلوغ باشه که ایمیل بخونید اما وبلاگتون رو چک نکنید.

مگه چیکار میکنید که اینقدر سرتون شلوووووووووووووووغه؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:حالا که می بینید جمله خودم در مورد خودم مصداق پیدا کرده!!!!!!!!! چند روزی درگیر انجام کاری هستم.


مهندس
ساعت8:14---2 بهمن 1392
سلام. ممنون از مطلبتون.

مدتی است که دیگه به وبلاک من سری نمیزنید!!!
پاسخ:با سلام ،خواهش میکنم.متاسفانه بنده یه چند روزی که سرم شلوغه کمتر ایمیل هام رو چک می کنم ولی هر روز به وبلاگتون سر میزنم منتهی چون فکرم مشغول یادم میره کامنت بزارم.امیدوارم که این کوتاهی بنده را ندیده بگیرید وبازدید شما از وبلاگ ما همچنان ادامه داشته باشد.


محمدعلی
ساعت19:37---1 بهمن 1392
باسلام خدمت شما

دررابطه بااون برنامه ساخت آلبوم که میگفتین اصلا مشکلی نداره و موکولش کردم به بعداز امتحان..

اولا اون گزینه ی slide list که کلا کار نمیکنه فقط آپشن Timeline قابل استفادس که اونم انقد وقت گیره که حتی برای نوع اسلاید هم باید تک به تک رو عکسا اپلای بشه که یکی از ضعفای اساسیش میتونه باشه.

ثانیا شما توضیحی در مورد مابقی آپشنا ندادین که فرمودین امیدوارم کامل باشه!!!!!!!!!!!

فقط کاچی بعض هیچی بود... (صرفا جهت اطلاع)
پاسخ:با سلام،باید بگم مشکل از کامپیوتر شما می باشد که برنامه دچار نقص شده .برنامه هیچ مشکلی نداردشما اگر قبلا با چند تا برنامه دیگه کار کرده بودید مطمئنا انقدر با این برنامه مشکل پیدا نمی کردید،پس حتما تجربه اولتونه!!!!در ضمن من که نمی تونم اینجا به طور کامل تمام آپشناش رو توضیح بدم.شما اگر کمی در این ضمینه تجربه داشتید با یک نگاه کاربرد تمام آپشناشو می فهمیدید. اما اینکه معلومه که باید برای هر عکس جداگانه افکت ها و استایل هاش رو انتخاب کنید مگه میشه که برای تمام عکس ها یکجا استایل انتخاب کرد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!حالا فرض کنیم این اتفاق هم بیفته اون وقت تنوع وخلاقیت و زیبایی کار چی میشه وقتی که بخواهیم با یه کلیک خیلی راحت برای تمام عکس ها افکت و استایل انتخاب کنیم!!!!!


j,j
ساعت11:55---30 دی 1392
مطلبتون خیلی جالب بود.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط