گفتنی ها کم نیست...

رستنی‌ها کم نیست،

من و تو کم بودیم؛

                        خشک و پژمرده و تا روی زمین خم بودیم.

 

گفتنی‌ها کم نیست،

من و تو کم گفتیم؛

                       مثل هذیان دم مرگ

                                        از آغاز

                                          چنین درهم و برهم گفتیم.

 

دیدنی‌ها کم نیست،

من و تو کم دیدیم؛

                بی‌سبب از پاییز

                                  جای میلاد اقاقی‌ها را پرسیدیم.

 

چیدنی‌ها کم نیست،

من و تو کم چیدیم؛

               وقت گل دادن عشق

                        روی دار قالی

                        بی‌سبب حتی

                                   پرتاب گل سرخی را ترسیدیم.

 

خواندنی‌ها کم نیست،

من و تو کم خواندیم؛

        من و تو ساده‌ترین شکل سرودن را

                                        در معبر باد

                                      با دهانی بسته وا ماندیم.

 

من و تو، کم خواندیم.

من و تو، وا ماندیم.

من و تو، کم دیدیم.

من و تو، کم چیدیم.

من و تو، کم گفتیم

                      وقت بیداری فریاد

                                           چه سنگین خفتیم!

 

من و تو، کم بودیم

                   من و تو، اما

                    در میدان‌ها

                           اینک اندازه‌ی «ما» می‌خوانیم.

 

ما به اندازه‌ی «ما» می‌بینیم.

ما به اندازه‌ی «ما» می‌چینیم.

ما به اندازه‌ی «ما» می‌گوییم.

ما به اندازه‌ی «ما» می‌روییم.

من و تو

       خم نه و

               در هم نه و

                         کم هم نه

                              که می‌باید با هم باشیم.

 

من تو حق داریم

                    در شب این جنبش

                                        نبض آدم باشیم.

 

من و تو حق داریم

          که به اندازه‌ی «ما» هم شده،

                                          با هم باشیم.

 

گفتنی‌ها کم نیست . . .

 

شهیار قنبری         

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط