...

تو و خاک گلدون ، با هم قوم و خویشید ...

منو باد و بارون ، رفیق صمیمی ....



نظرات شما عزیزان:

سوده
ساعت19:29---10 اسفند 1392
من این دوروز بدون اینکه ب بعضی ازدوستان بگم شعردرمورد چیه ازچندنفرنظرشونو راجع بش پرسیدم باورکنیدنتیجه هایی ک ازش گرفتن درخور این پست نبود...ببخشیدا رک میگم ولی بازم خیلی واسه این عکس فک نمیکنم مناسب بود وتومسائل عاشقانه چیزای بهترازخاک گلدونم وجودداره.البته شایدماچون ازبقیه شعربیخبریم برامون غیرقابل درکه و شما باتوجه ب بقیش نتیجه گرفتید.امیدوارم دلخورنشید فقط خواستم نظرمو بگم میتونه درستم نباشه.درسته؟
پاسخ:اوهوم :-)
پاسخ:البته من منظورم اینه که شاید حق با شما باشه نه این که شاید نتیجتون درست نباشه


سوده
ساعت9:27---10 اسفند 1392
ولی اقای حاجی پور منم ک این شعرو چندینبارخوندم متوجهش نشدم.فک کنم بقیه هم ب نتیجه ای نرسیدن روشون نشده بپرسن، درسته؟اگه کسی متوجه شده به ماهم توضیح بده که متوجه بشیم...(فک کنم اینجاازخانم جعفری بایدکمک بگیریم)ممنون
پاسخ:خب خیلیا میدونن من تو خواننده ها محسن چاووشی رو خیلی خیلی قبول دارم چون از هر لحاظی به نظرم موسیقیو میفهمه و شعرایی هم که میخونه فوق العاده با معنی هست و این که تا حالا پیشنهاد های زیادی از خارج داشته و به عشق وطنش مونده و خیلی از طرفدارای به ظاهر روشن فکرو در باطن احمقشو به خاطر شعرایی که برای ایران عزیز خونده از دست داده و ازش دلخورن در کل قبولش دارم این دو بیت هم از یکی از آهنگاشه گفتم اون برای معشوقش خونده حالا هر کی هست کاری نداریم و چون قشنگ بود گفتم بذارم برای امام زمان عزیزمون که اونم معشوق خیلیا هست و اما معنی داره معشوق رو به خاک گلدون (خاک گلدون استعاره از همون چیزیه که گل توش ریشه میدوونه و باعث استمرار حیاتش میشه) تشبیه میکنه، اینجا به صورت استعاری خودش به گل هم تشبیه میشه بعد خودش رو هم به باد و بارون (گریه، غم و شکست) تشبیه میکنه (غمی که عاشق از معشوقش میکشه، اینکه به خاطر اون ناراحته و از دوریش گریه میکنه و...) در عین حال میشه بگیم به صورت تلمیح وار معشوق رو هم به گل هم تشبیه میکنه (چی با خاک گلدون قوم و خویشه؟ گل) بعد باد و بارون کجا میریزه؟ روی خاکِ گلدون معشوق به گل تشبیه شد، عاشق به پاش میافته... تحلیلای دیگه هم میشه ازش در اوورد تازه اینا برداشتای افراد مختلف هست


j,j
ساعت22:01---9 اسفند 1392
ممنون ازتوضیحت...کاملامتوجهیدم

سوده
ساعت17:35---9 اسفند 1392
تو فکرمایی و ما به فکر هرکسی جزتو/تو فکرمایی و ما فکر آب و نان هستیم

خانم مهندس
ساعت11:31---9 اسفند 1392
گفتند نمی شود ولی می بینند
یک روز بهار می شود با یک گل


j,j
ساعت11:00---9 اسفند 1392
فقط خیلی نمیفهممش.ممنونتم اگه یکم توضیحش بدی.....
پاسخ: یه جور قیاس عاشق و معشوقس ، و این که معنی شعر بیشتر به برداشت طرفی که میخونه زیبا میشه منم معنیشو بخوام بگم برداشت خودمه


j,j
ساعت23:51---8 اسفند 1392
دستت درست داداش،درستید.
پاسخ:قربون یو


j,j
ساعت23:40---8 اسفند 1392
این خط جدیدکی اختراع شده؟
پاسخ:فک کنم مشکل از مرور گرته داداش بذار الان عوض میکنم احتمالا این خطو مرورگرت ساپرت نمیکنه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط امیــر حاجی پور